شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ويژگي هاي هاست خوب

 

ويژگي هاي هاست خوب

چگونه يك هاست خوب انتخاب كنيم؟
قدم اول براي ساخت وب سايت خريد هاست بهينه است. امروزه با پيشرفت اينترنت در كشورمان شركت هاي فروش هاستينگ بسيار زيادي به وجود آمده اند. اما كدام يك برتراست؟
عوامل مهم جهت خريد هاست :
سرعت : يكي از پارامتر هاي مهم يك هاست خوب سرعت آن مي باشد. معمولا بازديدكنندگان سايت به سرعت اهميت زيادي مي دهند. اگر يك وب سايت سرعت يك سايت پايين باشد بدون شك بازديدكننده ديگر از آن وب سايت استفاده نمي كند.

سرعت يك سايت به موارد زير بستگي دارد :

1. سخت افزار سرور : استفاده از يك سرور با سخت افزار قوي باعث بالا رفتن سرعت سايت مي شود. قدرت سخت افزار سرور بايد بيش از مقداري منابعي كه از آن استفاده مي شود باشد. اين مقدار مصرف به تعداد سايت ميزباني شده ، بازديد ، و … بستگي دارد.

2.ديتاسنتر : اين مورد بسيار مهم است كه سرور شما در كدام كشور و كدام ديتاسنتر (datacenter) قرار داشته باشد و سرعت پورت ( port) چه مقداري باشد.

استفاده از ديتاسنتر هاي معتبر و با سرعت بالا و شبكه خوب (uptime) در سايت شما بسيار مؤثر مي باشد. uptime مقدار زماني مي باشد كه سرور سايت شما در دسترس بوده است و دان تايم (down time) مقدار زماني مي باشد كه سرور شما از دسترس خارج شده است.

امنيت : 
1.امنيت اطلاعات: 2 پارامتر مهم براي امنيت اطلاعات استفاده از raid و پشتيبان گيري مي باشد.

با استفاده از raid 1 اطلاعات هاست شما در يك هارد ديگر هم ذخيره مي شود تا در صورت از بين رفتن هارد اول ، اطلاعات حذف نشود.

پشتيبان گيري : ممكن است اطلاعات سايت شما ناخواسته حذف شود و يا به سرور نفوذ شود و يا هارد هاي سرور از بين برود. هاستينگ ها با تهيه نسخه پشتيبان در مقاطع زماني مشخص و انتقال آنها به سرور ديگري ، هميشه يك يا چند نسخه از اطلاعات وب سايت را در سرور ديگري نگهداري مي كنند تا زماني كه مشكلي براي اطلاعات سايت بوجود آيد از آن استفاده كنند.

2.نفوذ به اطلاعات : به چند روش مي باشد :

امنيت سرور :اگر امنيت يك سرور هاستينگ پايين باشد هكر ها به راحتي مي توانند به سرور نفوذ كنند و سايت را هك كنند. البته در هاست هاي اشتراكي با توجه به تعداد بالا سايت هاي ميزباني شده امنيت كمي پايين تر مي باشد اما تنظيم درست و مديريت كامل يك سرور مي تواند از امنيت سرور را بيشتر كند.

كيفيت : اين مورد هم به سخت افزار سرور ، تنظيم و مديريت كامل سرور ، تعداد سايت هاي ميزباني شده ، و …. دارد.

يك هاستينگ خوب هيچ وقت سايت هاي سنگين را در سرور اشتراكي ميزباني نمي كند تا كيفيت سرويس افت نداشته باشد.


قيمت :با توجه به موارد بالا و نرخ ارز و پشتيباني و سياست فروش هاستينگ ها ، قيمت هاست تعيين مي شود. يك قيمت نبايد بسيار ارزان و يا بسيار گران باشد.

پشتيباني : پشتيباني و خدمات فني بسيار مهم مي باشد.

سيستم هاي ارسال تيكت ( درخواست پشتيباني) استفاده از سيستم هاي مديريتي براي درخواست ها كاربران بسيار مهم مي باشد. در صورت عدم استفاده از اين سيستم ها يك هاستينگ به خوبي نمي تواند درخواست ها را مديريت كند.

درك صحيح نياز هاي كاربران ، ارسال پاسخ هاي مناسب ، احترام به مشتري و سرعت در پاسخگويي از جمله پارامتر هاي مهم پشتيباني مي باشند.

امكانات هاست و خدمات جانبي :

امكانات هاست : استفاده از نرم افزار هاي بروز و معتبر

خدمات جانبي :ارائه خدمات مرتبط با سرويس هاستينگ مانند طراحي سايت ، رفع مشكلات برنامه نويسي و ….
لينك:   هاست ايران   هاست مجازي

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.