شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

تنظيم dns و نيم سرور بر روي هاست

 

تنظيم dns و نيم سرور بر روي هاست

 

در صورتي كه بخواهيد سرور و يا هاست خود را به دامنه ي خود متصل نماييد بايد با استفاده از كنترل پنل دامنه كه در اختيار شما قرار داده شده است name server هايي را كه در اختيار شما قرار داده شده است را روي دامنه ي خود تنظيم نماييد.
DNS به ip سرور ميزباني متثل هستند و زماني كه شما يك هاست خريداري مي كنيد براي دامين شما در سرور ميزبان يك A Record ايجاد مي شود. پس از آن شما بايد اين a record را بر روي دامنه ي خود تنظيم نماييد. در واقع با وارد كردن ادرس سايت شما با تنظيم صحيح DSN ها ، كاربر به اين A record ها ارجاع داده مي شود. 
در صورتي كه سرور ميزباني سايت خود را عوض مي كنيد لازم است dns هاي جديد را روي دامنه خود ست كنيد. مشكلي كه وجود دارد ، كش شدن DNS هاي قبلي شما در شركت هاي ارائه دهنده اينترنت ISP ها مي باشد. متاسفانه در اكثر شركت هاي ارائه دهنده اينترنت در داخل كشور به روز رساني كش ها زماني بين 24-48 ساعت (اخيرا كاهش پيدا كرده است) طول خواهد كشيد و شما بايد در حدود 24 ساعت منتظر بمانيد تا name server هاي جديد براي همه ي كاربران قابل رويت باشد
جهت اعمال dns ها در كنترل پنل دامين خريداري شده لازم است موارد زير را به ترتيب انجام دهيد.
1- پس از خريد هاست ، name server هايي كه شركت هاستينگ در اختيار شما مي گذارد را يادداشت نماييد.
2- به كنترل پنل دامين طبق آدرسي كه پس از خريد هاست ايميل شده است وارد شويد
3- به بخش domain registration رفته و روي گزينه name servers كليك كنيد
4- در بخش بعدي به طور معمول dns ها را طبق dns هايي كه شركت هاستينگ در اختيار شما قرار داده است تغيير دهيد. (معمولا 2 مورد كافي مي باشد)
5- update name servers را كليك كنيد
6- مدتي در حدود 24 ساعت زمان لازم است تا dns هاي جديد براي همه ي كاربران قابل رويت باشد


اين موضوع هنوز براي بسياري صاحبان وب سايت گيج كننده است كه مديريت دامنه كجاست و مديريت هاست كجاست؟ بسياري از وبمسترها فكر مي كنند مديريت دامنه يا دامين همان Cpanel يا Parallel و ... مي باشد. در صورتيكه اين ها فقط مديريت هاست مي باشند.



  • آموزش تنظيم دامنه روي هاست

  • نحوه ست كردن دامنه به هاست

  • طريقه تنظيم و Set كردن DNS دامنه

  • چگونگي تنظيم Name Server (نيم سرور) دامنه


براي تنظيم كردن دامنه روي هاست لينوكس  مورد نظر بايد ابتدا وارد مديريت دامنه شويد. اما مديريت دامنه را با هاست اشتباه نگيريد!!! من مي خواهم در اينجا به صورت كاملا ملموس به شما بگويم كه از كجا و چگونه بايد وارد مديريت دامنه شويد دامنه را تغيير دهيد.


پس نتيجه ميگيريم اگر مي خواهيد DNS يا نيم سرور دامنه را تغيير دهيد به سايتي مراجعه مي كنيد كه دامنه را از آن خريده ايد و با نام كاربري وارد پنل يا حساب كاربري مي شويد.


نكته مهم اين است كه بلافاصله كه شما دامنه را ثبت كرديد اگر از اين سايت هاست هم خريده باشيد به شما يك پنل مديريت هاست مي دهد كه مي توانيد هاست خود را مديريت كنيد. اين پنل فقط و فقط براي مي باشد و نمي توانيد از اين پنل دامنه را مديريت كنيد و تنها راه مديريت دامنه ورود به سايتي است كه از آن خريد كرده ايد.


براي تنظيم كردن دامنه روي http://hostcode.ir ">ايران هاست مورد نظر بايد ابتدا وارد مديريت دامنه شويد. اما مديريت دامنه را با هاست اشتباه نگيريد!!! من  مي خواهم در اينجا به صورت كاملا ملموس به شما بگويم كه از كجا و چگونه بايد وارد مديريت دامنه شويد. داستان از اين قرار است كه وقتي شما يك دامنه مي خواهيد بخريد وارد يك سايت مي شويد. مثلا وارد سايت مي شويد و سپس در آنجا دامنه را به صورت آنلاين خريداري مي كنيد دامنه را تغيير دهيد.


پس نتيجه ميگيريم اگر مي خواهيد DNS يا نيم سرور دامنه را تغيير دهيد به سايتي مراجعه مي كنيد كه دامنه را از آن خريده ايد و با نام كاربري وارد پنل يا حساب كاربري مي شويد.


نكته مهم اين است كه بلافاصله كه شما دامنه را ثبت كرديد اگر از اين سايت هاست هم خريده باشيد به شما يك پنل مديريت هاست مي دهد كه مي توانيد هاست خود را مديريت كنيد. اين پنل فقط و فقط براي هاست مي باشد و نمي توانيد از اين پنل دامنه را مديريت كنيد و تنها راه مديريت دامنه ورود به سايتي است كه از آن خريد كرده ايد.

لينك: هاست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.